Hyundai I30

Popis vozidla

Přesná specifikace testovaného modelu

Hyundai I30 (původní verze) s motorem 1,6 CRDi VGT (85 kW) a 6-ti st. Manuální převodovkou. Výbava Style.
Oproti nejvyšší výbavě Premium je toto vozidlo ochuzeno o: parkovací čídla, elektricky sklopná vnější zrcátka, samostmívací vnitřní zrcátko, středová opěrka rukou pro zadní sedadla. Údajně by tam měl být i tempomat, ale dle specifikace se mi to nepodařilo zjistit.
Dodám ještě, že nákupní cena vozu byla s DPH cca 350 tisíc.

Mezi čím jsem vybíral

Hlavními adepty na koupi nového vozu kromě zmíněne I30, která na konec zvítězila byl třeba Renault Megane, Kia Ceed, Fiat Linea. Původně jsem chtěl něco levnějšího takže jsem se díval i na Hyundai Accent, Renault Thalia, Dacia Sandero a další. Chtěl jsem ale auto ihned, takže jsem vybíral pouze mezi skladovými vozy, navíc jsem chtěl vznětový motor, takže výběr nebyl moc velký. S těch levnějšíc h auto bych si chtěl někdy zkusit Dacii Sandero, ta byla v červnu 2010 k dostána v poměrně slušné výbavě v dieslu za cca 220 tisíc s DPH! Ale tak snad někdy příště. Fial Linea taky nevypadá špatně, vždy když ji uvidíme tam si musím říct „ano, o té jsem taky uvažoval a nevypadá vůbec špatně“ Konec konců i ten Megan je dobré auto, ale jelikož mi domá stojí starší Laguna bych chtěl změnu. No a Kia Ceed, myslím si, že kdyby v továrně omylem zaměnili znak Kia za Hundai hodně zákazniku by to nepoznalo. Takže vlastně při koupi I30ítky jsem tak trochu si pořídil i Kia Ceed. Nejen, že se vlastně jedná o tůtež firmua a závody v Hundai Nošovicíh a Kia na Slovensku jsou skoro spojené, ale ta podoba! (škoda jen, že Kia nezapůjčila do palubního počítače I30ítky momentálni spotřebu! Ale o tom později...)

Interiér I30ítky

Možná, že jeden z důvodu proč jsem na konec šel do I30ítky byl interiér. Je opravdu krásny a moc se mi líbi. Ukazetele rychlosti a otáček jsou pěkně do modra osvětlené, libí se mi ovladání rádia s velkým podsvětleným dispejem (osvětleni jde vypnout, škoda jen možná, že při každém zásahu do rádia se znovu zapne. Třeba jen při otočení hlasitosti o 1 stupěn. Ale tak možná někomu to vyhovuje). Pod displejem rádia je rovněž pěkně osvetlený displej teploty (klimatizace) s krásným velkým otočným ovladačem teploty. Uložné prostory, prostory pro kelímky nebo jiné pití (u ruční brzdy) a schránka mezi předními sedadly – to vše skvělé. Pokud jde o kufr, byl jsem zvyklý na větší prostory. Ale což, není to velké auto. Navíc jde sklopit zadní sedadla 2 způsoby, kromě „béžného sklopení“ jde sedadla sklopit opačně, což uvolní ještě více prostoru a plocha od kufru k předním sedadlům je témeř rovná a zadní sedadla vůbec nepřekážejí. Pokud jde o kuft, v praxi mám odzkoušeno, že se do něj vlezou dva 30L soudky piva Radegast ? , chladicí zařízení, CO2 bomba, 4 pivní sklenice a ještě zbude místo na igelitku apod.

Exteriér

K tomu snad není ani co dodat, mě příjde I30 velmi pěkná. Hlavně předem se mi velice líbi. Ale nejlepší bude, když se podívate na fotografie.

Výkon a spotřeba

Auto i konkretní motorizaci jsem vybíral s myšlenkou nízke spotřeby a solidního výkonu, který mi dopřeje přijemné zážitky z jízdy. Po prvních 1000 km musím říct, že jsem vcelku spokojen. Ale přesné a konrétni poznatky pokud jde o výkon a spotřebu budu přinášet během času, momentálně auto ještě zajíždím tak spotřeba nemusí být konečná a nechci vůz hned na začátku přetěžovat. Ale 1,6 motor CRDi 85 KW by podlě tabulek měl mít spotřebu 4.1 / 4.7 / 5.7. Momentálně jezdím za 5,8 (dle palubního počítače), auto sice nijak nešetřím ale zase ani to s plynem nijak nepřeháním. Uvidíme jestli po zajetí spotřeba klesne.

Hyundai I30 CW

Jak jsem výše zmiňoval, vybírak jsem ze skaldových vozů a mněl jsem velké štěsti, že se objevil poslední kus tohoto provedení v červené barvě. Jinak bych musel mít nudnou bílou barvu. Ale kdyby bylo k dispozici kombi provední CW asi bych teď neváhal. Sice se malinko zvedne spotřeba, ale přeci jen příjde mi I30 malá a provední CW by to alespoň trochu spravilo.

Výhody / nevýhody

Pokud jde o výhody a nevýhody je asi příliš brzo na hodnocení. Tedy záleži čeho, třeba spolehlivost hodnotit nemůžu, pač ujeto mám asi 1100 Km, byl bych hodně sklamaný, kdyby už nastala nějaká ta porucha. Přeci jednom pokusím sechrnout výhody a nevýhody tohoto vozidla z dílny Hundaiu. Časem třeba je doplním o nové poznatky.

Výhody

  • Pěkný design
  • Dobrá výbava (chybí mi snad jedině tempomat)
  • Dobrý výkon
  • Kvalitní interiér
  • Nevýhody

  • chybí momentální spotřeba u palubního počítače
  • informace o dojezdu se mi zdá býti nepřesná
  • 25000 km za mnou

  • Po delší odmlce se podělím s novými poznatky. Napřed co se spotřeby týče. Počátač pořád ukazuje něco měnší spotřebu než je reálna. Při cenách kolem 36 Kč za litra nafty se ale pořád dá jezdit cirka za 2kč/km. Spotřeba se pohybuje podle stylu jízdy, rychlosti a váhy kolem 5.3-6.2 podle počítače. Takže nějakých 0,2-0,3 litru víc. Co je důležité říct, zatím žádna porucha! 2x jsme měnil přední žárovku, z levé strany z pohledu řidiče docela námaha, ale s trochou zručnosti se to podaří. Z pravé strany naprosto v pohodě.
  • prvních 4000 km

  • Nyní mám najeto něco kolem 4000 km. Reálna spotřeba 6,3 l, ale to je způsobeno dálnici a rychlostí 130 a více. Žádný problém na autě prozatím neschledávám. Supr je složení zadních sedaček. Cestou z IKEY jsem to velice ocenil. Pokud jde ještě o spotřebu tak při plném naložení (5 lidi + spoustu zavazadel) se spotřeba jen malinko zvýšila, cirka 0,2l. Tedy dle palubního počítače.
  • další nádrž

  • Nyní ve zkratce, 714 km, 43,6 litrů. 30,7 kč za litr. Reálna spotřeba 6,12 l/100km. 1,87 kč/km
  • další testování spotřeby

  • Další nádrž. Ujete 741 Km, podle palubního počítače spotřeba 5.4L. Celkem natankováno 42,59 L, 31,20 kč z litr (Shell), Takže palubní počítač pořád mimo, reálna spotřeba je 5,74 L na 100 km.
  • druhá nádrž

  • Tak jsem vyjezdil druhou nádrž a výsledky spotřeby nejsou příliš uspokojivé. Podle palubního počítače spotřeba byla 5,9l. Najel jsem 685 km. Bohužel palubní počítač je silně nepřesný, na ujetí zmíněných 685 km bylo třeba 44 litrů benzínu. Což vycházi 6,4 l/100km. Tankoval jsem na Shellce a litr stál 30,90 Kč, takže 1km stál nějakých 1,98 Kč. Uvidíme co přinese další měření.
    Toto auto je skvělé pro cestování se psem, vybrat si ho můžete na Psí plemena a cílem může být třeba Sri lanka